BARTIN İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Milli Eğitim Bakanımız Sayın Mahmut Özer, MEB'in 2023 Yılı Bütçesi Üzerine Açıklamalar Yaptı

Milli Eğitim Bakanımız Sayın Mahmut Özer, MEB'in 2023 Yılı Bütçesi Üzerine Açıklamalar Yaptı

Milli Eğitim Bakanımız Sayın Mahmut Özer, TBMM Genel Kurulunda, Millî Eğitim Bakanlığının 2023 yılı bütçesine ilişkin konuşmasına, Gaziantep Karkamış'ta terör saldırısında hayatını kaybeden öğretmen Ayşenur Alkan'a rahmet dileyerek başladı. Özer, konuşmasında; ülkelerin en önemli ve sürdürülebilir sermayesinin beşeri sermayesi olduğunu belirterek beşeri sermayelerinin niteliğini artırmada sahip oldukları en önemli aracın da eğitim olduğunu söyledi.

 

Ülkemizin hedeflediği sürdürülebilir kalkınmayı sağlamanın ve rekabetçi ekonomiye sahip bir bilgi toplumuna dönüşmenin yolunun bilişsel ve bilişsel olmayan becerileri yüksek, kültürünü içselleştirmiş ve evrensel kültüre sahip sağlıklı bir nesil yetiştirmekten geçtiğini ifade ederek, "Bu inançla, okul öncesi eğitimden başlayarak eğitim ve öğretimin her kademesinde bütün bireylerin nitelikli eğitime eriştiği bir eğitim sistemi oluşturmayı hedeflemekteyiz. Bütün çalışmalarımızı bu hedefe uygun olarak yürütmekte, eğitim politikalarımızı bu doğrultuda şekillendirmekteyiz." dedi.

 

Türkiye'nin, Cumhurbaşkanı Erdoğan öncülüğünde 2000'li yıllardan itibaren eğitim sisteminin birçok bileşeninde eş zamanlı olarak gerçekleştirilen tarihi bir dönüşüm sürecine girdiğini kaydeden Özer, şunları söyledi: "Eğitimin tüm kademelerinde bir taraftan okullaşma oranlarının artırılması aracılığıyla eğitim kitleselleştirilirken diğer taraftan derslik başına ve öğretmen başına düşen öğrenci sayısı önemli ölçüde azaltılarak OECD ortalamasına yaklaştırılmıştır. Dolayısıyla bu dönüşüm, bir yandan eğitim sisteminde evrenselleşmeyi sağlarken diğer yandan niteliğin de artmasına imkân vermiştir. Yani son yirmi yıldaki eğitimdeki kitleleşme kaliteye rağmen değil, kalite odaklı bir şekilde gerçekleştirir. Yaşanan bu dönüşüm sürecinde ana hedeflerden birisi eğitimde fırsat eşitliğini artırmaktır. Eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmek için Şartlı Eğitim Yardım'ından (ŞEY), pansiyon kapasitesinin ve bursların artırılmasına, ücretsiz yemek hizmetinden ücretsiz ders kitapları ve yardımcı kaynaklara kadar çok kapsamlı sosyal politikalar kararlı bir şekilde uygulanmıştır. Bu sosyal politikaların uygulanması, çeşitli dezavantajlara sahip öğrenciler ve kızlarımız başta olmak üzere toplumun tüm kesimlerinin eğitim faaliyetlerinden etkin yararlanması açısından oldukça önemli bir destek mekanizması oluşturmuştur. Bu politikaların da desteğiyle okullaşma oranları okulöncesinden başlayarak tüm eğitim kademelerinde ilk kez yüzde 95'in üzerine çıkartılmıştır. Bugün gelinen noktada, eğitim faaliyetlerinin toplumun tüm kesimlerine yaygınlaştırıldığı ve evrenselleşmenin tüm eğitim kademelerinde sağlandığı açıkça görülmektedir. 2000'li yıllarda 5 yaşında yüzde 11 olan okullaşma oranı bugün yüzde 99'a; ilkokulda okullaşma oranı yüzde 99,63'e; ortaokulda okullaşma oranı ise yüzde 99,44'e yükseltilmiştir."

 

Okullaşma oranlarındaki artışın en çarpıcı olduğu eğitim kademesi okulöncesinden sonra ortaöğretim olduğuna dikkati çeken Özer, 2012 yılında hayata geçirilen 4+4+4 sisteminin de önemli katkıları neticesinde ortaöğretimde yüzde 44 olan okullaşma oranı yüzde 95'e yükseltilmiştir." diye konuştu.

Gölbucağı Mahallesi Gazhane Caddesi No 6/3 Merkez/BARTIN - 0378 227 68 90 /5 Hat

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.